Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udenfor emnet: S-tog (Generelt)

af andersj, Aalborg, 27/11 2020, 11:30 (1468 dage siden) @ mikedk2100

Forklar lige en person som ikke bor langs Øresundskysten, hvorfor eventuelt S-togsmateriel indsat dér skulle have en større kvalitet/højere og bedre komfort end S-tog der kører til Køge, Frederikssund, Hillerød......? Er det fordi man regner med at de, der bor i det område er villige til at betale et større beløb for deres rejser, eller skal de bare sidde bedre .....?


Det er vel fordi de har bedre komfort og materiel som det er nu. Det vil derfor være en forringelse, hvis de fik S-tog materiel som på de andre baner.

Forringelser får kunderne til at finde alternativer (= bilen)

På Hillerødbanen har man siden 1968 kørt med S-tog, på Frederikssundbanen siden 1989 og på Køgebanen har man aldrig kendt til andet end S-tog. Med andre ord, så kender pendlerne på de andre baner ikke til anden komfort end deres S-tog - det gør pendlerne på Kystbanen.

Det forudsætter at kunderne prioritere komfort over hyppighed og regularitet. I Vendsyssel fik Nordjyske Jernbaner 20% flere rejsende ved at skifte IC3 ud med Desiro og Lint og flere afgange, så komfort er ikke altafgørende.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak