Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skærbæk station 2020 (Generelt)

af larsht, 30/11 2020, 19:59 (1237 dage siden) @ SEB

Utroligt man så stadig har sidesporet. For det synes ellers at være normen, at Banedanmark fjerner ALLE spor der kan bruges af militæret!


Sporet er bibeholdt til brug ved eventuel evakuering ved stormflod. Evakuering af mennesker. At det er "utroligt" inde i dit hovede, er ret irrelevant for dem.


Det var da godt nok noget af en mærkelig bemærkning at komme med!!!

Oprindeligt stod der, at det var til militær formål. Evakuering ved stormflod er da ikke militær formål! Men giver til gengæld en rigtig god begrundelse for, hvorfor man har bibeholdt sporet - Det kunne du jo bare have skrevet pænt og ordentligt. Der er ABSOLUT INGEN grund til at nedgøre andre!!!


Brugen af ordet "utroligt" var måske lige skarpt nok til at begynde med.......


Hvordan kunne ordet "utroligt" være lige skarpt nok? I min ordbog betyder det bla: At man er overrasket - Og overrasket kan man så være både positivt og negativt - Jeg var positivt overrasket over, at sporet havde fået lov til at blive bevaret. De fleste spor der oprindeligt er anlagt specielt til brug for militæret er jo i dag stort set fjernet (sikkert af gode grunde, da de ikke bliver brugt). Men at sige at ordet "utroligt" skulle være lige lovlig "skarpt"...?

Som du kan se var jeg ikke den eneste der tænkte sådan.
Man kunne måske have skrevet......overraskende, nu du selv nævner ordet ;)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak