Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Grøndal 2020 (Generelt)

af Niels-Erik Hansen, 4/12 2020, 17:35 (1237 dage siden) @ Tommy Nilsson

Tja! - Et hyggeligt gensyn. Tak Tommy.

Min første afløservagt på Godthåbsvej Station (som det hed den gang) var den 3. januar 1973. Fuglebakken Station betrådte jeg den 1. marts, Ryparken den 25. marts og Vanløse den 4. april samme år. På Nørrebro afløste jeg den 13. februar 1976. Billetkontoret i Hellerup har jeg også "betjent" en enkelt eller ganske få gange, men her jeg fik ikke sat et stempel i min stempelbog.

Det var rent tidsfordriv, når man sad på en aftenvagt på en af de små stationer på F-linien. Omsætningen var minimal, og "tidsspildet" var enormt, men billetkontoret skulle være åbent! - Jeg kan vist ikke blive hængt op på at fortælle usandheder, når jeg beretter om, at omsætningen på en aftenvagt på en af "de små" steder var omkring 700 kroner! - Nå-ja, "pengene" var også anderledes dengang, og jeg kan huske forkert.

Velfærdsforanstaltningerne var minimale! - Var der en radio, var man heldig! Men jeg havde da bare min egen radio med ..... - Kaffe, kan jeg ikke huske. Fjernsyn? - Det var ikke "opfundet" som et gode for personalet endnu!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak