Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Samtlige IR4 får rød folie (Generelt)

af mikkelwf, 15/12 2020, 08:48 (1220 dage siden) @ andersj

Dejligt med nogle nye farver - det er bare ærgerligt DSB vælger folie i stedet for at lakere (hint det nok mest om penge). Så må vi se hvor mange år der går før det er skallet af.

Desværre virker det jo også til det udvendige vedligehold generelt er nedprioriteret.
Jeg må indrømme jeg blev lige pinlig på DSB's vegne da jeg så hvor ren og nyvasket Midtjyske Jernbaner have fået deres nye MQ (men selvfølgelig har det lag snavs der har siddet på dem måske beskyttet lakken nedenunder - ironi kan forekomme).

Som kunde er det bare ikke en rar følelse at man starter med at se et møgbelortet tog, men nuvel, så har man jo heller ikke de vilde forventning til når man så rent faktisk træder ind i det (det er dog for det meste ok, heldigvis).

Jeg håber DSB en dag vil have lidt stolthed igen ved at have pænt og nyvasket materiel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak