Arriva natstop i Vejle (Jernbanen i dag)

af Lathom, torsdag 24. december, 2020, 10:14 (108 dage siden) @ Petteri

Hej!

Jeg har bemærket, at Arriva har en afgang som slutter i Vejle, og starter op næste morgen. Holder det i Vejle over natten, eller hvor kører køres toget hen?

.. og lidt i samme retning:

DSB har også et togsæt i Struer over natten, har de stadigvæk personale med base i Struer?

Mvh Peter

Der er 14 Lkf og 13 Tgf i Str. Ganske rigtigt er vi blevet satellit depot under Fa ganske som Od, Te, Es. For os betyder det at der køres 4 gennemgående ic tog til Kh hver vej( 726,742,750 og 766 mod Kh og 723,731,747 og 763 fra Kh. Det er ganske rigtigt togsættet fra 763 der overnatter og bliver til 726 næste morgen. Denne kørsel er ikke nok til at dække en fuldtidsstilling. Derfor skal Tgf møde i Fa på 1/3 af deres arbejdsdage. Rejsen til og fra Fa foretages i fritiden. Dette kan give fravær på 12-13 timer. Dette fortsætter de næste 4 år til start af K25(dec 2024). Alternativet havde været at nedlægge Str helt og flytte alt personel til Fa. Jeg kender ikke Lkf´s ture, så det kan jeg ikke kommentere.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak

Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen