Mærsk dropper Københavns havn til fordel for Kalundborg (Jernbanen i dag)
Tråden har udviklet sig til en god blanding af argumenter i øst og vest.
Fornemmer mange argumenterer for at det er teknisk, muligt er køre containertog mellem Kalundborg og Københavnsområdet og det kan der ikke være tvivl om at det er med lidt ændringer i Kalundborg.
Andre argumenterer at der ikke er gods til det og at det økonomisk ikke kan hænge sammen så det er en akademisk diskussion.
Der bliver sammenlignet med Schweitz som decideret tvinger gods på skinner via afgifter.
Så nævnes at der køres træ på korte strækninger i Sverige, men træ er specielt idet materiel til læsning (gummigeden) er det samme som læsser lastbiler og det kan ske overalt hvor der er fladt nær banen.
Godstog fra Århus til Taulov ved jeg ikke meget om, men udgår dette ikke fra containerhavnen i Århus og dermed læsses med containere der kommer ind fra skibe? (Ligesom det fra Århus til Høje Tåstrup?)
P.Jensen