Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mærsk dropper Københavns havn til fordel for Kalundborg (Jernbanen i dag)

af My1202, 24/12 2020, 13:33 (1216 dage siden) @ OD, Od


Men kom med gode eksempler på gods i større mængder som med fordel kan flyttes på skinner!


Du kan starte med at stille dig ved Østhavnen i Aalborg og notere indholdet af vognene i de godstog, der kører flere gange ugentligt, snart dagligt.


Hvis ikke det var en fordel for virksomhederne at transportere gods med tog kan du være forvisset om, at så skete det heller ikke.


p.s. stå tidligt op og husk kikkert, havneområdet er ikke offentligt tilgængeligt. :-P


Det ee gods til udlandet.


Ringsted ligger vist ikke i udlandet.

Og i Sverige læsser man træ på jernbanevogne for at køre det 95 km, så det kan snildt lade sig gøre, men politikernes og Banedanmarks holdning til gods på skinner gør det ikke nemmere.


Hvad har Ringsted med Aalborg havn at gøre?


Beklager jeg ikke fik skåret det ud i pap.
Gods Aalborg-Ringsted, og mig bekendt ligger Ringsted ikke i udlandet.


Hvad er der for gods du taler om?
Art, mængde og hyppighed af transport?

Du må som minimum kunne uddybe hvad der er tale om!

Ellers kan ingen vide hvad det drejer sig om.


Det er nok bare mig der er galt på den...
Du har jo skrevet, at gods fra Aalborg er til udlandet, og man fornemmer tydeligt du er inde i godstransport på skinner i DK og virkelig ved hvad du taler om.

Når jeg læser om gods fea Aalborg, er det klart det indtryk man efterlades med at godset er tænkt til syd for grænsen.

Hvad du tror om evt. gods til Ringsted fra Aalborg kan næppe være af noget stort omfang.
Jeg kan tage fejl - med udover nye biler som leveres med jernbane, er der vist ikke meget gods som leveres eller hentes i Ringsted længere. Men det ved andre sikkert om det er tilfældet.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted

I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak