Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva natstop i Vejle (Jernbanen i dag)

af Jens N, Fredericia, 28/12 2020, 23:59 (1186 dage siden) @ Peter Linaa

Hvis det er den hvide bygning i nordenden af Vejle mellem spor 3 og 4, du skriver om, så er det altså kommandoposten i Vejle, der findes derinde og har gjort det de sidste 50 år. Der er IKKE plads til at hverken togpersonale eller lokomotivpersonale kan have haft opholdslokale/toilet derinde.


Når man går ind ad døren i bygningen, er det kommandoposten til højre, toilettet i midten og frokoststue til venstre.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.

I al den tid, jeg var ansat ved jernbanen, har hverken togpersonale eller lokomotivpersonale haft ophold/pause i Vejle.


Ikke desto mindre findes lokalerne, og personalet har haft adgang til disse.

Jeg prøver at søge efter noget udgivet info om benyttelsen.

Mvh. Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak