HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, torsdag 31. december, 2020, 17:12 (126 dage siden) @ P.Jensen

Jo, men hvis Øresundsbroen forbeholdes passagertog kan det vel lade sig gøre. Jeg går ikke ud fra at de planlægger med en forudsætning af Europasporet er etableret....?

Omkring godstog så må tunellen op i det fri et sted midtvejs - måske på endnu en nyanlagt ø - en Peberholm nr. 2. Med 2 spor kan der køre et tog hver ca. 10 minut uden at der er 2 tog på samme spor i tunellen på samme tid.

Forbindelsen kunne måske også være attraktivt for de tog som ikke skal ind til Malmö. I projekt Europaspor er der medtaget et antal direkte tog til Göteborg som ikke kommer i nærheden af Malmö. Tror ikke på at Stockholm togene for lov til at køre uden stop i Malmö.

P.Jensen

Nej, tunnelen behøver ikke komme op i det fri. Mig bekendt er der ikke begrænsning på længden af tunneler for (elektriske) tog.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen