Avatar

IC3 i Israel (Generelt)

af gaest, fredag 01. januar, 2021, 08:43 (209 dage siden) @ Eyolf

De var i og for seg velholdte og behagelige nok å reise meg, så lenge man holdt seg inne i kupéene. Straks man kom ut i vestibylene ble støynivået et ganske så annet, og det var tydelig at disse togene begynte å bli slitne.

Type 188 bruger sikkert de oprindelige motorer som også IC3 blev leveret med. Deres lydniveau var noget højere. Desuden har de israelske togsæt noget ekstra transmission fra den bagerste motor i motorvognen til en pumpe til klimaanlægget i mellemvognen.
Den manglende interesse i vedligehold er ikke alene et Israelsk fænomen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen