HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)

af P.Jensen, lørdag 02. januar, 2021, 17:54 (56 dage siden) @ Jens Hansen

Med 10 tog hver vej (excl. fjerntog og godstog) - dvs. et tog hver 6'te minut skal der en forbindelse mere over Øresund.

Lokaltog - som jeg forstår som det, vi i dag kalder Øresundstog- vil inkludere Göteborg som det er idag - via Lund/Helsingborg.

Tror ikke at man til/fra Stockholm vil køre udenom Lund og Malmö med tilsammen et opland på noget over 400.000 indbyggere. Der skal passagerer fra disse to stationer for at få frekvensen op på måske timedrift mellem Stockholm og København.

Men den løsning jeg foreslog med en 2 sporet godsforbindelse fra Ørestad til Malmö gods ville kunne løse kapacitetsproblemet. Tror svenskerne så ville lægge to spor mere til Malmö nedre....

Godstog kan køre via Ny Ellebjerg og udenom København Centrum og visse tog kan da bruge godsforbindelsen.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen