Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Herning st. 2021+ andre billeder. (Generelt)

af Eyolf, 2/1 2021, 22:24 (1203 dage siden) @ Poul Andersen

Takk for korrigeringen, Poul. De bildene stammer fra en bildesamling jeg arvet anonymt gjennom en dansk bekjent. Jeg fikk full disposisjonsrett til bildene, men dessverre fulgte det ikke med noen beskrivelse av hvor og når bildene var tatt, så jeg har måttet gjette meg frem. Tidsmessig tror jeg jeg har truffet ganske godt, men geografisk har jeg vært avhengig av hjelp, og de stedsangivelsene du korrigerer fikk jeg faktisk på Jernbanehistorisk Forum her på jernbanen.dk for noen år siden. Men vedkommende var nok ikke hjemmehørende i Varde. Så summa summarum: Hjertelig takk for hjelpen!

Jeg har så langt bare skannet inn en mindre del av denne samlingen. Jeg kommer nok derfor til å plage dere med flere spørsmål om stedsangivelser når jeg kommer i gang igjen. Samlingen inneholdt forresten også denne lille kavalkaden fra avskjeden med sporveien i Flensburg (eller Flensborg som dere dansker sier).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak