Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)

af P.Jensen, 3/1 2021, 06:56 (1180 dage siden) @ William Skov

Europasporet - hvor langt ned i undergrunden skal det for ikke at give rystelser som der klages over ved Metroen? Et lille metrotog er af en noget anden vægtklasse end et langt godstog, der tilmed larmer mere. Igen hvorfor skal man tage gods - som næsten 100% ikke er Danmark vedkommende - igennem centrum af København? Hvor i verden har man bevidst anlagt en godsbane direkte under centrum af en by af Københavns størrelse??

Længde af godstog - jamen mange tog - måske de fleste - starter eller slutter ikke i Marchen og Malmö. De kommer længere sydfra eller skal længere op i Sverige. Skulle de så deles og opformeres på hver side af Danmark? Men derfor kan man godt gøre klar til 1000 meter godstog, således at den danske strækning er klar til når den tyske og svenske engang bliver det.

Og nej, det er ikke kun svenskerne der er interesseret i flere forbindelser, men der skal være realisme i dem. Der er immervæk mange pendlere og passagerer til Kastrup over Øresund. Men en metroforbindelse hjælper ikke meget på kapacitetsproblemer over Øresund for godstog og tog videre end Malmö.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak