Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gods forslag (Generelt)

af Svend, 4/1 2021, 15:14 (1207 dage siden) @ Peter Christensen

Transportbranchen er meget opmærksom på pålidelighed og omkostninger.
Det harmonerer meget dårligt med BDK's attitude:
"Spor XX er spærret med øjeblikkelig virkning på ubestemt tid på grund af fejl i et sporskifte. Vi har ikke den nødvendige reservedel og den er i restordre hos vores leverendør"

Eller hvis der går noget i udu undervejs mellem A og B. kan strækningen stadig befares med begrænset kapacitet så er det de tog der køres under kontrakt med Transportministeriet der får lov, og ikke langsomme lange godstog. Hvis der som så ofte skal lukkes helt så er der dømt "togbus" over hele linjen.

Så skal transportfimaerne have en hel mase lastbiler stående klar i reserve og kunne kaffe chauffører til dem, reelt helt uden varsel. Den nemmere løsning er nok at bruge lastbilerne fra første færd og så lade BDK slås med deres egne uoverskuelige problemer

Glimrende beskrivelse af den nuværende virkelighed og med stor sandsynlighed også virkeligheden i mange år fremover.
Ikke at jeg bifalder det; men jeg er også realist.
Reelt skal nogle grimme typer tage et førergreb på både ministeriet og BDK før der er håb om en ændret tilgang til jernbanegods.
Jeg ser ikke sådan en armlægning som forestående lige med det første.

.
Prøv at forklare - så vi andre også kan forstå det - hvad der efter din mening skal til, for at håbet om en ændret tilgang til jernbanegods kan blive opfyldt.
Bedre køreplaner, lavere betaling, flere terminaler (og hvor?), offentlige tilskud ......?

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak