Skitse til en strategi for fjernbanen 2030-2050 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, mandag 04. januar, 2021, 21:53 (101 dage siden) @ Frank Poulsen

Er grundlæggende enig i dette, at det er godt at der tænkes langsigtet. Men jeg savner forbedringer for regional og lokaltrafikken. Der tænkes hurtighed mellem de større byer, men for rigtig mange pendlere drejer det sig om de lokale rejser fra byerne rundt på sjælland til de øvrige byer på Sjælland (eksempelvis) og oftest til diverse områder i Kbh. Alt dette fokuserer meget på de nationale rejser. Men de lokale/regionale mener jeg også er vigtige at gøre noget ved.

Helt enig. Men mit fokus er på det overordnede net. Dog har jeg på en måde foreslået at ændre Aarhus-Holstebro fra at være regional til hovedbane.

Ekspresgruppens arbejde med forslag til forbedring af S-togsnettet er jo helt fantastisk i mere lokal sammenhæng.

Jeg overvejer at lave lidt beregninger på en shunt udenom Langå. Bare for at få en fornemmelse af hvad økonomien vil være i sådan et projekt.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Danske privatbaner

Læs historien om:
Gjedser Jernbane
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen