Skitse til en strategi for fjernbanen 2030-2050 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 05. januar, 2021, 19:54 (100 dage siden) @ Jens Hansen

En tanke i forlængelse af oplægget - er det så slut med Intercitytog i Danmark?

JH

.
Nej, tværtimod.

Det er IntercityLyn som erstattes af Superlyn. Aarhus-Aalborg og Kolding-Esbjerg.

Så faktisk opgraders IC-lyn på disse strækninger til Superlyn.

Med mere kapacitet og højere hastigheder må man forvente flere rejsende og alt andet lige dermed også kundeunderlag for flere intercity forbindelser.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen