Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Byggingen av høyhastighetslinje avbrutt (Jernbanen i dag)

af JesperErnst, 5/1 2021, 22:38 (1203 dage siden) @ Eyolf

Ja, mine gode venner som har tatt de bildene jeg viser på mine sider, bekrefter at det er langt fra flyplassen inn til KL, men de understreker at med det nye høyhastighetstoget som ble satt i drift i 2002, går turen både raskt og behagelig. Dyrt var det heller ikke.

Ja, den var jeg faktisk med. Jeg ankom til Malaysia sent om aftenen og nåede kun lige det sidste tog, så jeg betalte vist et firma for at hjælpe mig og for taxaen det sidste stykke til hotellet. Da jeg skulle til lufthavnen igen var det dog midt på eftermiddagen og jeg kendte transportsystemet, så det var intet problem.


Hvorfor byggingen av høyhastighetslinjen mellom KL og Singapore er blitt avbrutt, er ikke godt å si, men forholdet mellom Malaysia og Singapore har jo til tider vært heller anstrengt. Singapore holdt jo grensen nærmest hermetisk lukket i mange år etter at de brøt ut av Malaysia.

Ja, det er et lidt anstrengt forhold de har. Jeg skrev faktisk om det på min rejseblog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak