Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rapport: "Plads til flere tog over Øresund" (2009) (Generelt)

af Svend, 6/1 2021, 17:39 (1205 dage siden) @ Gæst42

Jeg havde ikke fanget at de skal køre til Østerport - beklager. Jeg havde nok X2000 tog i tankerne, men

Hvordan kan man komme på den tanke at man - udover de nuværende kystbanetog - tror man kan køre yderligere 10 tog til Østerport? Og tilmed vende dem der - men det må være et emne der er behandlet i en anden tråd.......!!

P.Jensen


Det nuværende signalsystem giver en kapacitet på 18 tog pr retning pr time mellem Østerport og København H. Det nye Signalsystem vil tillade flere.


Det er 20 tog da togfølgetiden er 3 minutter

Det er korrekt at køreplanen baseret på 20 minutters drift kun giver mulighed for 18 tog i timen, men det har ikke så meget med signalsystemet at gøre og er heldigvis slut til K22.

.
"Desværre" skal nogle af togene standse undervejs; nedbremsninger, holdetid og acceleration "fylder" altså også en del. Det hele ville være meget nemmere, hvis alle tog kørte uden standsninger, med ensartet materiel (herunder også toglængder) og samme hastighed - og der var lige langt mellem signalerne.
Det er, så vidt jeg er orienteret, ikke tilfældet.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MT156 1
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak