Rapport: "Plads til flere tog over Øresund" (2009) (Generelt)
Men hvad med Skånetrafikkens ønske om 10 regionaltog i timen - til og fra Østerport???
Disse 10 i tillæg til kystbanen m.v ?
Et eller andet stemmer ikke. Hvor mange kan/skal vendes på København H. af disse eller skal de køre Ny Ellebjerg - Roskilde togene??P.Jensen
Togstrategien fra Skånetrafiken er baseret på det forventede behov, som jo måske kan løses ved at køre større tog fremfor flere tog. Den inkludere også en HH-forbindelse i 2040, så togsystemerne er hver time i myldretiden:
System 3 (Nye dobbeltdækkertogsæt)
1. Hässelholm-Helsingborg-Helsingør-København H-Malmö-Lund-Hässelholm-Älmhult
2. Kristianstad-Hässelholm-Helsingborg-Helsingør-København H-Malmö-Hässelholm-Kristianstad
3. Østerport-København H-Malmö-Lund-Helsingborg
4. Østerport-København H-Malmö-Lund-Helsingborg
5. Østerport-København H-Malmö-Trelleborg
6. Østerport-København H-Malmö-Ystad
Øresundstog (Litra ET)
1. Østerport-København H-Malmö-Lund-Helsingborg-Halmstad-Göteborg
2. Østerport-København H-Malmö-Lund-Helsingborg-Halmstad-Göteborg
3. Østerport-København H-Malmö-Lund-Hässelholm-Kristianstad-Karlskrona
4. Østerport-København H-Malmö-Lund-Hässelholm-Älmhult-Alvesta-Växjö/Kalmar
Togstrategien har kun undersøgt infrastrukturen i Skåne, og ikke i Danmark.
--
Mvh Anders