Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT - var: Rapport: "Plads til flere tog over Øresund" (2009) (Generelt)

af Gæst42, 8/1 2021, 10:08 (1197 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Uden at være opdateret på hvordan det er i dag, så var planerne fra K09 til og med K14 (K14 er stadig den køreplan med flest tog og højeste punktlighed :-)) generelt baseret på at tog, der fik lov til at afgå fra Valby og lign før tid også havde et planlagt ledigt spor på København H. Praksis kunne så vise noget andet.

K20 havde en højere punktlighed end K14 - også før corona ;-)

P.S: Tiden i tjenestekøreplanen er tidspunktet hvor dørene lukkes. Der er indregnet et reaktionstid fra dørene lukkes, og til dørerne ER lukkede og hjulet bevæger sig. Denne tekniske reaktionstid er litrabestemt.

Nej sådan er det ikke mere.
Teknisk reaktionstid er taget ud af køreplanen og der er indført afgang på sekundet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak