Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af Petteri, 8/1 2021, 22:23 (1197 dage siden) @ Frank Poulsen

Irrelevant, men jeg kunne ikke dy mig:
Det hedder enten Øresundståg, Øresundstog eller Öresundståg - aldrig Öresundstog. :-P


Min stavekontrol havde kun dét ord, og jeg var træt efter arbejde ;) men tak for link

Grunden til at jeg spurgte, var fordi DSB havde indsat et MF tog på en morgentur mellem Nivå og Lufthavnen, og det var tydeligvis en sidste minuts ændring, da hverken toget var klargjort ordentligt indvendigt, og fordi Rejseplanen ikke var opdateret med manglede lav indstigning, som DSB plejer at være gode til at skrive når de sætter et ER togsæt ind.

Havde det været før december 2020, kunne man godt tro, at der havde været svensk personale disponeret til de korte ture, men jeg formoder at det svenske personale nu kun kører på turene over broen, da de er blevet ansat af SJ. Det kunne måske have skabt nogle problemer, hvis de ikke kunne fremføre en MF'er.

Heldigvis har den færre døre, og derfor kom vi fra stationerne væsentligt hurtigere :-D


Det lyder mere som en permanent fejl at man ikke skilter med lav indstigning. Mig bekendt har det været en MF på den første afgang til og fra Nivå i hverdagene hver morgen siden den nye køreplan.

Det kan godt være, men når ER4 kører, så står der at der ikke er lav indstigning på Rejseplanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak