IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af Gæst42, lørdag 09. januar, 2021, 12:07 (14 dage siden) @ Michael Deichmann

Så hvis man kender hele puslespillet er der helt sikkert en meget logisk forklaring.

Ja som det er nævnt i denne tråd køres 1307/1314 planmæssigt med IC3.

1314 er det sidste 13xx-tog der (under normale omstændigheder) ikke fortsætter til Sverige. Samtidigt ankommer 1314 så sent til Kastrup at det første 13xx-tog fra Sverige er lige på trapperne.

Tidligere har toget kørt med Øresundstog, men da 1314 altså ankommer lidt i en blindgyde betød det at togsættet ikke kunne bruges efter 1314 og dermed stod stille i hele morgenmyldretiden.

Derudover er landsdelstrafikken på dette tidspunkt af morgen ikke kommet rigtigt i gear, dette medførte at der holdt en IC3 der først skulle bruges i Lyn 31.

Ved at bruge denne IC3 i 1307/1314 kan man altså frigive et ekstra Øresundstog til morgenmyldretiden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen