Fremtidens tog (Generelt)

af Peter Christensen, lørdag 09. januar, 2021, 15:48 (48 dage siden) @ Jens Hansen

Flere ting gør at det måske ikke er ligemeget. Pouls planer betyder vel en omvæltning af hele trafikken, hvor f.eks. øvrige danske fjerntog vel er en saga blot.

Mig bekendt er de planer ikke vedtaget politisk.
Tillad mig en anelse skepsis, men det syntes som vores folkevalgte ofte retter sig efter "whatever" der kommer fra ministeriet/BDK/trafikstyrelsen/DSB.
Jeg siger ikke at det er umuligt for en privatperson at komme igennem med tankerne, men erfaringen tilskriver at politikerne går med embedsmændenes forslag.

Corona har smadret jernbanen, der er bud på at 20 procent af passagererne ikke kommer tilbage. DSBs kontraktbetaling kan ikke være uændret, når der er færre kunder. 4. jernbanepakke skal også efterleves.

Og så er vi tilbage ved spørgsmålet om DSB overhovedet har økonomi til at købe de 100 togsæt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB P917
Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen