Køretid Padborg/Flensborg til Hamborg (Generelt)

af P.Jensen, lørdag 09. januar, 2021, 17:51 (12 dage siden) @ Poul Brandt

Jeg havde læst den artikel, som angiver udretning af "sløjfen" m.v omkring Rendsburg - og som skulle give 18 minutter.

Men det er faktisk ikke der jeg vil hen. Når jeg undrer mig er det den nuværende gennemsnitshastighed på mellem 80 og 90 km/timen. Den ville vel også kunne hæves til måske 120 km/timen når det meste af strækningen har den strækningshastighed på 160 km. Vel og mærke for tog der kun har 1 eller 2 stop undervejs. Så ville man uden nogen investeringer kunne køre strækningen på omkring ½ time hurtigere end i dag.

På den inderste del før Altona er der 6 persontog/time maximalt i hver retning og det skulle ikke give problemer med hastigheder for et "danskertog" hver eller hver anden time. Det er vel kun fra før Altona til Hamburg HBH det går langsomt.

P.Jensen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak

Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen