Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af Petteri, 9/1 2021, 22:06 (1174 dage siden) @ 1993matias

Det er sjældent at MF kører på kysten, nogle gange sker det i et myldretidstog, der kommer fra Odense eller Esbjerg. Men at se en MF i et Nivå-tog, det har jeg aldrig. Et er jo, at det har høj indstigning, andet er jo, at der er stop hele tiden, hvilket ikke er godt for bremserne - de bliver varme og mister derved bremseevnen. På Vestfyn havde man samme problemstilling på et tidspunkt, og her valgte man helt at forbyde MF at køre stoppende regionaltog!

Det var første gang jeg så en MF som regionaltog på Kysten, men det sker ind i mellem, at jeg ender i et ER4 tog mod Nivå, eller endda Helsingør på aften/nat afgangene (når Sveriges-togene slutter på Østerport). Banedanmarks skærme var ganske vist korrekte, da der stod 2 vogne på skærmen, men jeg er vant til 4 vogne, så jeg stod pludseligt forkert på perronen :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak