IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af Frank Poulsen @, søndag 10. januar, 2021, 11:51 (13 dage siden) @ 1993matias

Ja, præcis. ER og ET kan el-bremse, så de bruger derfor bremseklodserne betydeligt mindre. Umiddelbart er bremseevnen (fraregnet el-bremse) mere eller mindre den samme for MF og ER.

Det, der gør den store forskel er, at bremserne på MF bliver varme ved mange nedbremsninger, hvor bremserne på ER ikke bliver varme, da de bliver brugt mindre

Så hvad mener du er den mindste afstand mellem stop for at MF kan bruges fornuftigt? De bruges som tidligere nævnt jo hver morgen på kystbanen i hvert fald i et løb. Derudover bruges de jo også som regionaltog på Lille Syd mellem Køge og Næstved. Og tidligere også været brugt hele vejen til Roskilde, der er da heller ikke så langt igen mellem stop.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen