Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af steenth, 11/1 2021, 00:31 (1200 dage siden) @ Frank Poulsen

Det, der gør den store forskel er, at bremserne på MF bliver varme ved mange nedbremsninger, hvor bremserne på ER ikke bliver varme, da de bliver brugt mindre


Så hvad mener du er den mindste afstand mellem stop for at MF kan bruges fornuftigt? De bruges som tidligere nævnt jo hver morgen på kystbanen i hvert fald i et løb. Derudover bruges de jo også som regionaltog på Lille Syd mellem Køge og Næstved. Og tidligere også været brugt hele vejen til Roskilde, der er da heller ikke så langt igen mellem stop.

Køge-Næstved er blevet opgraderet til 160 km/t, som kan udnyttes med det nye signalsystem..... Vendsysselbanen skulle også være klar til 160 km/t, dog uden det er blevet til noget endnu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak