IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af steenth, mandag 11. januar, 2021, 00:31 (12 dage siden) @ Frank Poulsen

Det, der gør den store forskel er, at bremserne på MF bliver varme ved mange nedbremsninger, hvor bremserne på ER ikke bliver varme, da de bliver brugt mindre


Så hvad mener du er den mindste afstand mellem stop for at MF kan bruges fornuftigt? De bruges som tidligere nævnt jo hver morgen på kystbanen i hvert fald i et løb. Derudover bruges de jo også som regionaltog på Lille Syd mellem Køge og Næstved. Og tidligere også været brugt hele vejen til Roskilde, der er da heller ikke så langt igen mellem stop.

Køge-Næstved er blevet opgraderet til 160 km/t, som kan udnyttes med det nye signalsystem..... Vendsysselbanen skulle også være klar til 160 km/t, dog uden det er blevet til noget endnu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen