Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark mangler ikke penge! (Generelt)

af Svend, 11/1 2021, 09:23 (1195 dage siden) @ Jens Hansen

Jeg har i ny og næ undret mig over hvorfor tingene halter for jernbanen, kunne det f.eks. hænge sammen med bevillinger, at Banedanmark måske hænger lidt i bremsen en gang imellem. Men det kan jeg godt glemme;

Aktstykke 126 fra Finansudvalget siger at - Justitsministeriet anmoder om Finansudvalgets tilslutning til at tilføre i alt 18,3 mio. kr. i 2020 til §11.41.02. Retterne til dækning af domstolenes udgifter til leje af midlertidige retslokaler i perioden15. maj 2020 til 31. december 2020 med henblik på efterlevelse af de sundhedsfaglige retningslinjer,herunder særligt arealkrav, som følge af COVID-19.

https://www.ft.dk/RIPdf/samling/20201/aktstykke/aktstk126/20201_aktstk_afgjort126.pdf

Udgifterne på i alt 18,3 mio. kr. finansieres fra et mindreforbrug af de på finansloven opførte midlerpå § 28.63.04. Banedanmark - drift af jernbanenettet.

Så midler er ikke årsag til at det kører skidt, der er faktisk for mange.

>
.

Dagens indtil videre morsomste indlæg
:-D :-D :-D
Der er mulighed for at sætte sig ind i, hvor mange penge der er sat af på finansloven til (bl a) at drive den danske jernbane her

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak