Elasticitet - 300 km/t kontra 250 km/t (Generelt)

af My1202, torsdag 14. januar, 2021, 10:04 (97 dage siden) @ Jens Hansen


Men det giver jo ikke mening at det skal gå hurtigere mellem Odense og Kbh end fra Holbæk til Kbh... Det er jo det min pointe er.


Øh?

Nogle skal ikke have det bedre end andre?

Hvis der er mange rejsende Odense - København, så skal de vel også frem. Kender ikke rejsetallene, men mon ikke antal rejsende Odense - København er pænt større end fra mange sstaioner på Sjælland til København. Alene tænkt ud fra at DSB i de seneste år har skruet gevaldigt op for direkte tog Odense-København.

JH

Heri ligger der 2 problemer.
1: Aktuelt overstiger antal af rejsende fra sjællandske byer langt det antal som ville køre fra Odense til København.

2: Ønsker vi at folk skal bosætte sig hundrevis af kilometer fra deres arbejdsplads og dermed medvirke til øget forurening, udgifter til flere spor og motorveje eæler vil vi fremme at bolig og arbejdsplads lå indenfor rimeæig afstand?

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen