Elasticitet - 300 km/t kontra 250 km/t (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 14. januar, 2021, 13:06 (202 dage siden) @ mikedk2100

Arh det synes jeg ikke man kan udlede af de tal. Det siger jo intet om, at de alle skal til København. Det kan lige så godt være rejser fra Stege til Næstved, Nakskov til Nykøbing F og fra Odense til Fredericia. Alle har over 50 km.

Enig - men for det første er der alt i alt flest pendlere blandt borgere på Sjælland.
For det andet rejser mange - som du selv påpeger - nok fra Odense og vestpå. Så det totale antal pendlere fra Odense mod København er nok ret begrænset.


Enig i, at der er flest pendlere på Sjælland og mange af dem skal til København. Men det er ikke ensbetydende med, at toget er en mulighed for dem. Det er dit gætværk, at det totale antal pendlere fra Odense mod København er ret begrænset. Jeg ved det ikke, og efterlyser derfor nogle tal.

Der er disse tal der viser antal rejsende der stiger af og på i bl.a. Odense og København: https://www.ft.dk/samling/20171/almdel/tru/spm/491/svar/1479762/1878417.pdf

Husk at tallene fra Esbjerg, Aalborg, Frederikshavn og Aarhus skal ligges oveni tallene fra Odense, da der er tale om antal rejsende der rejser på lige præcis den relation. (Står på i Odense og af i København).

Rejsetiden og antal rejsende fra Esbjerg, Aarhus og Aalborg vil også blive påvirket positivt hvis rejsetiden nedsættes yderligere mellem Odense og København.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen