Metro til Malmø (Trafikpolitik)

af Gæst42, torsdag 14. januar, 2021, 16:54 (52 dage siden) @ steenth

Jeg synes der opgives 23 minutter for en direkte forbindelse fra København H til Malmö C. Dertil kommer 3 (?) yderligere stop undervejs på Amager.

Og det er forudsat at man ikke står på før København H og at Metroen ikke kører videre end Malmö C.

Men måske 25-30 minutter i et metrotog nærmest uden siddepladser nede i tunnel lyder ikke tillokkende - eller er der tænkt anden indretning?

Tror rigtig mange ville vælge at sidde ordentligt for det meste oppe i lyset og bruge 10 minutter mere via broen.....

De 10 minutter kan bliver til mere. Metroen kører 3-5 minutters mellemrum med gode omstigningsmuligheder til de andre metrolinjer. Og det at man kan kører til Malmø uden om hovedbanegården kan godt spare en del tid. Så hyppighed og meget kortere rejsetid kan godt slå den gode tur via Øresundsbroen.

Men hvorfor bruge 23 minutter når du kan nøjes med 10 minutter hvis forbindelsen bygges med 200 km/t-tog?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen