Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro til Malmø (Trafikpolitik)

af KKLD, 14/1 2021, 17:17 (1190 dage siden) @ Gæst42

Jeg synes der opgives 23 minutter for en direkte forbindelse fra København H til Malmö C. Dertil kommer 3 (?) yderligere stop undervejs på Amager.

Og det er forudsat at man ikke står på før København H og at Metroen ikke kører videre end Malmö C.

Men måske 25-30 minutter i et metrotog nærmest uden siddepladser nede i tunnel lyder ikke tillokkende - eller er der tænkt anden indretning?

Tror rigtig mange ville vælge at sidde ordentligt for det meste oppe i lyset og bruge 10 minutter mere via broen.....

De 10 minutter kan bliver til mere. Metroen kører 3-5 minutters mellemrum med gode omstigningsmuligheder til de andre metrolinjer. Og det at man kan kører til Malmø uden om hovedbanegården kan godt spare en del tid. Så hyppighed og meget kortere rejsetid kan godt slå den gode tur via Øresundsbroen.


Men hvorfor bruge 23 minutter når du kan nøjes med 10 minutter hvis forbindelsen bygges med 200 km/t-tog?

Er det umuligt at lave førerløs metro der kan køre 200 km/t?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak