Metro til Malmø (Trafikpolitik)

af Gæst42, torsdag 14. januar, 2021, 19:32 (52 dage siden) @ steenth

Men hvorfor bruge 23 minutter når du kan nøjes med 10 minutter hvis forbindelsen bygges med 200 km/t-tog?

Hvordan vil du det ned på 10 minutter. Det tager lidt over 10 minutter fra lufthaven til Hyllie med 180 km/t med Øresundstog fra tunnellen start. Og X2000 kan køre med 200 km/t fra systemgrænsen på Peberholm...

Nu skal en "metro" jo ikke udgå fra Hyllie men fra Malmö C. I dag kører togene en kæmpe omvej fra Malmö C til København H.

Jeg har nok bare svært ved at forstå at man gerne vil bygge en over 20 km lang tunnel hvor man ikke skal kører hurtigere end 120.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen