Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stop for lastbiltrailere over Storebælt (Generelt)

af esni, Frederikssund, 14/1 2021, 21:55 (1169 dage siden) @ Michael Deichmann

Godsselskabet har derimod nok glemt noget. Kravet for at genoptage kørslen med lastbiltrailerne på lommevogne, var bl.a. en efterkontrol af, at trailerne var låst til lommevognene - den kontrol er så åbenbart ikke sket, siden vogne var løs under kørslen i går. Selvfølgelig kan vognen være defekt, men hvis efterkontrollen skal have nogen effekt, så er det jo netop her en defekt skal findes.


DB Cargo Scandinavia var længst tid om at få tilladelse påny efter ulykken i 1999.'


????? Selskabet er oprettet i (vist) 2001 under et andet navn ...


Noget tyder på at de efter at de blev frikendt (eller slap for tiltale?) i forbindelse med den gamle ulykke har fejret det med at vende tilbage til den gamle skødesløshed


Er det noget du ved noget om, eller er det bare noget, du slynger ud ...?

Selvfølgelig er det en eller anden form for skødesløshed - uanset om vognen ikke var fastspændt eller der var fejl ved vognen. Når hverken det ene eller det andet ikke er opdaget er deres procedurer ikke iorden.
Længere er den ikke.
Havarikommisionen kan så hjælpe DB Cargo med at finde ud af hvor de har fejlet.

Efter ulykken for 2 år siden var der beretninger om at vogne somme tider var sat på med kongetappen ved siden af skamlen - dvs slet ikke fastlåst til bærevognen. Andre gange var låsemekanismen ikke vedligeholdt, så den ikke gik i idgreb - bl.a. på ulykkestoget.
Og alligevel vælger man hvarken at stævne operatør eller personale...

De ny procedurer - inspireret af Hectors procedurer - skulle forhindre at sådant skete uden at det blev opdaget.

Og så er der i går en hændelse, hvor kongetappen er ved siden af skamlen....

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak