Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stop for lastbiltrailere over Storebælt (Generelt)

af larsht, 14/1 2021, 22:15 (1169 dage siden) @ esni


Efter ulykken for 2 år siden var der beretninger om at vogne somme tider var sat på med kongetappen ved siden af skamlen - dvs slet ikke fastlåst til bærevognen. Andre gange var låsemekanismen ikke vedligeholdt, så den ikke gik i idgreb - bl.a. på ulykkestoget.
Og alligevel vælger man hvarken at stævne operatør eller personale...

Tjah, personalet kan ikke forventes at gøre ting udover hvad der står i Jernbanevirksomhedsreglerne.

Jernbanevirksomheden kan heller ikke gøres ansvarlige hvis man har lænet sig op ad internationale regler.

At reglerne har været utilstrækkelige er der næppe mange der er uenige i, men under de givne forudsætninger kunne hverken virksomheden eller personalet klandres for - og det blev de så heller ikke


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak