Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro til Malmø (Trafikpolitik)

af My1202, 15/1 2021, 14:46 (1196 dage siden) @ P.Jensen

MY1202
Jeg tror at Niels er enig i at Metroen i København M1 - M4 og måske senere M5-M6 er godt for København. Men ikke hensigtsmæssig til at køre så langt som til Sverige uden stop....

Hvis man tænker tanken den anden vej - samme afstand vestpå - hvem ville først tage en Metro uden stop fra København H til Høje Tåstrup for så efterfølgende vente på toget fra København for at køre videre?

P.Jensen

Jeg kan ikke se noget forkert i at man køre de ca 20 km før man standser.

Formålet er at binde 2 byer sammen.

Det kan ske som nu med Øresundstoget.
Men man vil givet for adgang til mere såfremt man ankom til centrum af København med en Metro.
Selvfølgelig afhængig af hvordan den blev tilsluttet metronettet.

Det giver meget mere mening end en persontogstunnel ved Helsingør-Helsingborg.

Måske er tanken bagved også at Malmø fik en Metro?

Jeg kørte for 20 år siden med Metrotog i San Diego.
Her kører et S-togslignende tog rundt i gaderne med hyppige stop i centrum for på vejen sydpå til Mexico at køre som et regionaltog med måske 5-6 km mellem stationerne.
Det fungerede (fungerer vel stadig?) rigtig fint.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak