Stop for lastbiltrailere over Storebælt (Generelt)

af Morten, lørdag 16. januar, 2021, 08:00 (84 dage siden) @ ulca

Jeg tænker, at vindpåvirkningen på Sprogø også kan spille ind. Landskabets udformning kan gøre, at vinden rammer vognen uheldigt skråt nedefra, hvis den presses op af kystsikring eller en skrænt. Måske er det netop på Sprogø hvor påvirkningen er værst, og vognene trækkes ud af låsen?

Men grundlæggende har vi vel denne diskussion, fordi låsen er for dårlig. Havarikommissionen udsendte i 2019 en sikkerhedsadvarsel angående den lås, der var involveret i 2019 ulykken. Man kunne ikke klart se om den var låst, hvis man fulgte fabrikantens anvisning. Procedurerne blev så strammet op. Denne gang er det så en anden type lås men samme princip, hvor der låses om kongeetapen.

Mvh
Morten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen