Elasticitet - 300 km/t kontra 250 km/t (Generelt)

af mikedk2100, lørdag 16. januar, 2021, 13:13 (249 dage siden) @ Bent Jensen

Større sporarbejder syd for Orehoved skulle vist blive afsluttet i år, mangler så bare Guldborgsund og banen over Lolland, til Holeby.
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Mja, men der er noget med, at kapaciteten på Ringsted Station ikke er klar til Femern-forbindelsen, fordi man valgte en skrabet ombygning for nogle år siden. Så inden 2028-2030 kan vi forvente endnu en større ombygning af Ringsted Station, med de forstyrrelser, der følger for togtrafikken.

Det kan selvfølgelig være, at Banedanmark til den tid har fået styr på deres signalbøvl, så der kan køres tog direkte fra Næstved over Køge/Køge Nord til København, men det er stadig en enkeltsporet strækning fra Næstved-Køge, og der så vi jo i 2020, hvor svært det var at gennemføre en fornuftig togtrafik.

Alt i alt venter der altså os stakkels pendlere endnu en spand lort i dette årti. Det ved pendlerne godt, og jeg tror også bilisterne ved det, og derfor bliver de i deres bil.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

VNJ DL14
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen