Billund Lufthavn vil have togforbindelse til Aarhus (Generelt)

af ThomasTT, mandag 18. januar, 2021, 10:30 (41 dage siden) @ Frank Poulsen

Så skulle man næsten koble Esbjerg med på projektet, der ligger jo en uudnyttet banestrækning og venter Bramminge Grindstes hvis ikke der er kommet bebyggelse i vejen
Med venlig hilsen.
Med venlig hilsen
Bent Jensen (Roskilde)


grinstedbanen er næppe relevant. Den løber gennem en hel stribe byer, der har det til fælles, at de er alt for små til at kunne blive relevante som stationer men stadig vil volde en masse besvær ift larm, klager, sikkerhed, afskærmning, broer osv. og så vil man i øvrigt komme ned og optage plads på esbjerg-kolding strækningen.

Jeg tror, at det i givet fald vil være billigere med en ny bane grindsted-varde. Det er jo det flade øde vestjylland med potentiale for snorlige billige baner. Det største problem bliver mere noget med at komme ind og videre ud af både billund og grindsted.


Uden jeg ved det med sikkerhed. Så tænker jeg Esbjerg - Kolding strækningen, er en af de mindst trafikerede dobbeltspor i DK. Hobro-Aalborg måske lidt mindre. Men det er min umiddelbare tanke hvert fald.

nu er det jo ikke nutidens køreplan, der betyder så meget i sådanne spekulationer om fremtiden. Bramming-Esbjerg skal både håndtere hurtige og langsomme tog til Kolding, samt tog til Ribe, og der er både stationsgenåbninger og mulige hastighedsopgraderinger, der altsammen skaber mindre plads.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen