Billund Lufthavn vil have togforbindelse til Aarhus (Generelt)

af ThomasTT, mandag 18. januar, 2021, 12:24 (46 dage siden) @ Peter Christensen

nu er det jo ikke nutidens køreplan, der betyder så meget i sådanne spekulationer om fremtiden. Bramming-Esbjerg skal både håndtere hurtige og langsomme tog til Kolding, samt tog til Ribe,

Tvivler på at det betyder så meget i den virkelige verden.
Eneste forskel på et DSB tog og Arriva tog er et stop i Tjæreborg.....det er næppe det store problem.
Godstog ses sjældent og der er ikke udsigt til nogen snarlig øgning i antallet af godstog, så det forhold kan vi nok se bort fra.
Det er meget værre at blokafstanden på strækningen Bramming-Esbjerg er meget lang og det sætter den reelle begrænsning i antal tog/time etc.
Men det påstås jo at blive bedre med det nye signalsystem - engang ud i fremtiden.
Dermed kan flere tog køres - nu er der jo kortere mellem "blokkene".
At signalprogrammet er forsinket betyder næppe meget, for alle de undersøgelser som skal laves inden nyt spor lægges tager også lang tid.

Der er vel også Jerne. To ekstra stationer med tog måske to gange i timen begge veje, og så både stop- og hurtige tog mod kolding i et omfang, der må antages at vokse, hvis det skal ses i en sammenhæng, hvor der er basis for nye tog vest for billund.

Men ok, mit væsentligste argument er også, at jeg ville gætte det billigere med en ny bane grindsted-varde end at få genoplivet den gamle bane og så ville driften også være simplere, hvis det bare var eksisterende tog med endestation i varde, der i stedet kørte videre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen