ECx og DSBs nye tog til/fra Hamburg Hbf (Generelt)

af Peter Christensen, tirsdag 19. januar, 2021, 11:44 (36 dage siden) @ Bent Jensen

Ja det skulle man tro, forstår ikke helt DB s politik, man fik nye Regio tog til Munchen Nurnberg tjekkisk bygget men med 6 stk BR102 lokomotiver tjekkiiske, IC2 tog med forskellige BR både 145 146 og 147 og nu talgo med en hel nyudviklet lokomotiv BR? Kunne man ikke have f. Eks Vectron med hollandsk 1500 kv jævnstrøm som også kunne have kørt med IC2, Samtidig nye 12 vogns ICE4 tog og får også leveret i 7 vogns udgave, jo jeg kan godt se at man vil af med ICE1 og måske ICE2, hen ad vejen, men det jeg mener er at man spreder sig ud på mange togtyper, jeg syntes man skulle have flere ensartede lokomotiver, og styrevogne, ville være et plus at DSB ikke skal have 2 lokomotiver til et Talgotogsæt.

At opfatte DB som en monolit af enighed vil jeg anse som værenede forkert.
I et firma af DBs størrelse VIL der være forskellige fraktioner med "deres" dagsorden og det kan med mellerum give nogle underlige udslag.
Endvidere, så kan DB sidde med nogle af følgende overvejelser:
- passer eet tog til alle vores behov eller vil der være behov for flere typer?
- et ønske om prispres på de "traditionelle" leverandører. Dermed bliver der plads til Skoda, Pesa, Talgo m.fl.
Indkøb er tog er ikke "bare" et spørgsmål om pladser, hastighed og pris med den størrelse DB har.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen