ECx og DSBs nye tog til/fra Hamburg Hbf (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, tirsdag 19. januar, 2021, 12:03 (42 dage siden) @ Michael Deichmann

Betyder det egentlig ikke at det nu bliver indenfor rækkevidde for DSB at få Talgo styrevogne? Når de først er godkendt i Tyskland burde det vel være overkommeligt at få dem godkendt i DK?

Talgos styrevogne leveres med WTB til Talgos lokomotiver. Derudover leveres DBs vogne med den "tyske" WTB, da vognene også skal fungere med DB Br 245 (TRAXX) på ikke elektrificerede strækninger (trækkes, formentlig ikke skubbes)

DSBs vogne leveres med "Østrigsk" WTB, så de kan køre med Vectron lokomotiver.

Deltaet mellem DSBs WTB og Talgos styrevogne kender jeg ikke, men vil formode, at det er relativt højt, da man generelt ikke ser el-lok og styrevogne fra forskellige leverandører (bortset fra de 20 DB Br 182). DSBs styrevogne og Vectronerne kører via det særlige DSB ZWS system istedet.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB MH374
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen