Litra EA (Generelt)

af andersj @, Aalborg, fredag 22. januar, 2021, 00:38 (35 dage siden) @ Niklas Bygdestam

Syd for Næstved skal den nye Storstrømsbro jo først være færdig, da man ikke elektrificerer den gamle storstrømsbro for at tage det ned 4-5 år efter når den nye bro er fæfdig. Det skulle vist være meningen den gamle bro skal fjernes. Dit andet spørgsmål, kan jeg ikke svare på, men lyder sandsynligt.
Med venlig hilsen Bent Jensen

Intressant! Så man anser att 4-5 år är för kort tid att ha provisoriskt elektrifierat i väntan på en ny bro?

Jag kan inte låta bli att jämföra med ett fall i Sverige för mycket länge sedan. Den Årstabron som är den stora bron söder om Stockholm öppnades 1929. Men järnvägen var elektrifierad redan åren innan. Sträckan mellan Stockholm och Göteborg blev elektrifierad 1926. Så under tre år, alltså åren 1926-1929 så var det elektrifierat på den gamla sträckningen och den gamla bron. Och 1926 pågick byggandet av Årstabron. Men man tyckte alltså ändå att den gamla banan skulle elektrifieras, trots att den bara skulle vara i drift i 3 år till.

Därför tycker jag det är intressant när det gäller att de inte vill ha elektrifierat i 4-5 år på gamla Storstrømsbroen.

Broen skulle have været klar til jernbane i 2023, så det ville kun være to år. Den er pt. forsinket til 2024 pga. corona lockdown i foråret 2020.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Litra EA - Bent Jensen, 20/01 2021, 09:27 [*]
    • Litra EA - larsht, 20/01 2021, 19:31
      • Litra EA - Bent Jensen, 20/01 2021, 20:10
        • Litra EA - Janni Dalsgaard, 20/01 2021, 21:31
          • Litra EA - Scharfenberg, 21/01 2021, 10:44
            • Litra EA - Niklas Bygdestam, 21/01 2021, 10:47
              • Litra EA - Scharfenberg, 21/01 2021, 11:02
                • Litra EA - Danielsen, 21/01 2021, 12:56
                  • Litra EA - Bent Jensen, 21/01 2021, 13:32
                    • Litra EA - Niklas Bygdestam, 21/01 2021, 22:03
                      • Litra EA - Bent Jensen, 21/01 2021, 22:35
                      • Litra EA - andersj, 22/01 2021, 00:38
                      • Litra EA - Niels Bak, 22/01 2021, 02:20
                        • Litra EA - Bent Jensen, 22/01 2021, 09:16
                          • Litra EA - Peter Christensen, 22/01 2021, 09:36
                            • Litra EA - hummel_62, 22/01 2021, 09:58
                              • Litra EA - Peter Christensen, 22/01 2021, 10:55
                          • Litra EA - Nordexpress, 22/01 2021, 11:53
                            • Litra EA - Bent Jensen, 22/01 2021, 12:17
                    • Litra EA - Danielsen, 22/01 2021, 00:14
            • Litra EA - Janni Dalsgaard, 21/01 2021, 12:47
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere
3 rengøring tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen