Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Ellebjerg 2020 (Generelt)

af mikedk2100, 22/1 2021, 12:21 (1184 dage siden) @ Nordexpress

Grundlæggende lyder det da fornuftigt med adgang via en tunnel. Det er et stykke tid siden jeg har været i Paris, men franskmændene kan jo godt lide, at adgangen til en perron er spærret indtil der holder et tog, respektive gives adgang til et afgangsklart tog, såvel i metroen i Paris som på store SNCF banegårde. Så det kan vel også indrettes her.

I Danmark vil det da komme i karambolage med "kom i god tid" og "fordel jer på perronen". Uanset hvad, vil der jo skulle indføres længere holdetid, hvis folk ikke har adgang til perronen, før toget holder der. Og hvem tjekker, om der er nogen på vej i elevatoren, som skal med toget...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak