Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status elektrificering Århus (Generelt)

af Vestjyden, fredag 22. januar, 2021, 15:42 (610 dage siden) @ krabsen

blot fordi de sidste 27 kilometer ikke var under el, modsat Aarhus/Aalborg eller Esbjerg, hvor strækningerne og dermed merinvesteringen var betydeligt større.


Fra Tinglev til Sønderborg er 42 km. Fra Lunderskov til Esbjerg er der 55 km. Det kan vel ikke være de 13 km der har gjort forskellen?


Alt er relativt.

Hvor stor en andel af turen Kbh-Esbjerg udgør de 55 km?
Hvor stor en andel af turen Kbh-Sønderborg udgør de 42 km?

Husk i øvrigt også, at Lunderskov-Esbjerg er dobbeltsporet, heraf følger mærkbart større anlægsomkostninger

Jeg synes historien om Kaj Ikast og trafikmafiaen er bedre - den vil jeg holde mig til... :-D


sic..

Kan det ikke passe at elektrificeringen Lunderskov-Esbjerg fik EU støtte pga af havnen?

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak