Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerrumsvideo Sydbanen (Generelt)

af Frank Poulsen, 24/1 2021, 08:19 (1185 dage siden) @ My1202


Det handler helt sikkert om sikringsanlæg. Man kan ikke bare tilslutte et spor. Hele sikringsanlægget, sikkerhedsafstande, signaler osv skal jo tilpasses.


De nye sikringsanlæg og det nye signalsystem er alle digitale systemer.
Dermed er det vel ALENE en softwareopgave at få et spor til at fungere på en dobbeltsporet strækning.

Selvfølgelig giver det nogle udfordringer- men det ville senere give fordele ved reparationer, udskiftninger etc. at man kunne køre sikkert på det ene spor.

Så enten har man købt et dårligt program eller man har bevidst valgt at nedprioritere kerneproduktet - nemlig passagertransporten.

Du misforstår mig. Eller også forklarer jeg mig ikke tydeligt nok :)

Jeg mener, at man venter med tilslutninger i Nørre Alslev og Eskilstrup af dobbelsporet, fordi det kræver sikringsarbejde i de gamle sikringsanlæg. Og når man alligevel tager det nye system i brug til december vil det være spild af tid at bruge kræfter på at få de gamle sikringsanlæg omkoblet til dobbeltsporet, og så venter man med de tilslutninger til man har taget det nye system i brug hvor det hele skal køre på fremadrettet, og som jeg går ud fra, fra start er forberedt på dobbeltsporet hele vejen.

Det er i hvert fald sådan jeg antager det hele. (Jeg kan dog selvfølgelig tage fejl).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak