Førerrumsvideo Sydbanen (Generelt)

af 1993matias ⌂ @, KH, søndag 24. januar, 2021, 16:13 (35 dage siden) @ Henrik Hansen

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK


Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.

Der er ikke tillyst linjeblok mellem Ringsted og Næstved. Derfor skal man udrangeres. En udrangering gælder normalt frem til næste hovedsignal og med maks 40 km/t, men da alle signalerne frem til Næstveds I-signal er annullerede, samt strækningen er uden linjeblok, så må man køre normal strækningshastighed. Ingen S1 her :-)

Ventetiden ved U-signalet er blot mens man får sikkerhedsmeldingen om udrangering.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IC4, S-tog, Y-tog, Lint 41 samt fem veterantog


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen