Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerrumsvideo Sydbanen (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 24/1 2021, 17:47 (1160 dage siden) @ 1993matias

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK


Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.


Der er ikke tillyst linjeblok mellem Ringsted og Næstved. Derfor skal man udrangeres. En udrangering gælder normalt frem til næste hovedsignal og med maks 40 km/t, men da alle signalerne frem til Næstveds I-signal er annullerede, samt strækningen er uden linjeblok, så må man køre normal strækningshastighed. Ingen S1 her :-)

Signalerne er vel strengt taget 'ugyldig gjorde' - 'annulleret' findes vist kun på dværg- og PU-signaler :-)

Ventetiden ved U-signalet er blot mens man får sikkerhedsmeldingen om udrangering.

Jeg så kun til lidt efter udkørselssignalet og den manglende radio-kommunikation (klippet ud) gjorde at jeg antog at strækningen var udstyret med linjeblok - hvilket så den ikke er endnu :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak