Godsbanens største problem er på vej til at blive løst (Trafikpolitik)

af TroelsH, mandag 25. januar, 2021, 13:05 (43 dage siden) @ My1202

Enig. Hvis vi lader stå til, så sker der ikke en fløjtende, men det er dog et første skidt mod at lukke det store hul i spanden, nemlig konkurrence fra subsidieret lastbiltrafik. Dermed kan man begynde at se på hvad der ellers skal til.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er der signal og el til Århus i 2025-26, så mangler resten nordpå som kommer inden 30.

Det som den her tråd skulle handle om, er hvad skal der mere til hvis vi skal nå 30% af godset der transporteres over 300 km på banen herhjemme? Der er nogle gode pointer i den Oles pp. Man er inde i en afviklingskultur og en ond spiral. Det skal man have vendt, både kulturmæssigt og investeringsmæssigt. Samtidig bør man følge det op med penge der ikke kun er øremærket til jernbanen, men decideret til gods. Man skal sætte sig sammen med operatørerne og kunderne for at forstå hvad de har brug for. Det lader til at virksomhederne godt vil være med, men det kræver at de også møder en positiv respons hos bane.dk mv.

http://www.njsforum.com/dk/presentations/Jetra-NJS-godsseminar-021013-Ole_Kien_Ramboll.pdf


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen