Kurveradier og tilttog (Generelt)

af Gæst42, mandag 25. januar, 2021, 20:38 (75 dage siden) @ XAL Olesen

På strækningen München - Zürich er der med den nye køreplan (15-12-2020) indsat den schweiziske ETR 610/RABe 503 (kaldet Astero - bygget i Italien og/eller hos Alstom). Det betød en tidsbesparelse på strækningen på 50 minutter til 4 timer. Og når "nogen" får loppet sig sammen til at installere ETCS, så kommer køretiden ned på 3 timer 30 minutter (sker køreplansskiftet 2021-2022). Ok. Det skal dertil siges at DB har brugt ca. € 500 mio. for at elektrificere den strækning der lige manglede for at slippe for diesellokomotiver (BR 218).

Du sparede også lige turen forbi Lindau-Insel (indtil 12. december Lindau Hbf.).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen